Procap

Procap

Hoe trekken we nieuwe medewerkers aan voor Procap?

Al meer dan 25 jaar houdt Procap zich bezig met gebiedsontwikkeling, mobiliteit en verduurzaming. Elke Procapper heeft de ambitie om te werken aan een mooier Nederland en een duurzame toekomst voor iedereen. Bij Procap werken ze in een hecht team, waarbij medewerkers een sterke verantwoordelijkheid en vrijheid voelen, elkaar inspireren en met een flinke dosis humor en gezelligheid, een persoonlijke sfeer creëren. Procap wil dit team graag uitbreiden met nog meer enthousiaste medewerkers. De vraag waarmee Procap bij ons kwam: hoe zetten we een employer branding strategie in om nieuwe medewerkers aan te trekken die passen bij de identiteit van onze onderneming, terwijl er sprake is van een krappe arbeidsmarkt?

#employerbranding

Oplossing

Voor de werving van nieuwe collega’s, zeker in een dienstverlenende organisatie, is het van groot belang de identiteit van het bedrijf goed te kennen, te snappen wat de mensen bindt die er al werken, en een duidelijk beeld te hebben van de mensen die je graag wil aannemen. Met beperkte middelen hebben we ons sterk gefocust op een strategie waarbij de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep terechtkomt.

Content
Er is tegenwoordig veel te kiezen en mensen ervaren solliciteren als een (te) grote stap. Dat kun je dus niet zo makkelijk van mensen vragen. Door potentiele werknemers niet te verplichten om te solliciteren, maar door ze te enthousiasmeren en vervolgens uit te nodigen om kennis te maken, maak je de drempel een stuk lager. Deze communicatiekeuze past ook goed bij de identiteit van Procap.

Media
Om de juiste mensen te vinden, hebben we op basis van het huidige team én de vacatures een doelgroep vastgesteld. Op LinkedIn hebben we een campagnestrategie ingezet, die uit meerdere fasen bestaat. Hierbij sluiten we met elke fase verder aan bij de personen die interesse tonen in onze boodschappen.   

1. Introductie met brandvideo
Met een korte video introduceren we de identiteit, mensen en werkwijze van Procap.

2. Verdieping vacature
Vervolgens hebben we mensen die minstens 25% van de video hebben bekeken meer informatie geboden over de vacatures.

3. Uitnodiging koffieafspraak
De mensen die interesse leken te hebben in de vacature, hebben we vervolgens uitgenodigd om een kopje koffie te komen drinken om kennis te maken met Procap.

Resultaat

We hebben met deze campagne 12.296 personen bereikt. 491 personen hebben doorgeklikt naar de website van Procap voor meer informatie over Procap of de vacature. Er zijn uiteindelijk 6 personen geweest die een kopje koffie zijn komen drinken, waarvan er 4 zichzelf daarna Procapper konden noemen. Een prachtig resultaat vanwege een slimme aanpak, met een bescheiden budget. 

491website bezoekers
6kopjes koffie
4nieuwe Procappers

Meer mooi werk

Meer weten?

Kijken wat voor bijzondere campagne we voor jou kunnen creëren? Neem dan contact op. We gaan graag met je aan de slag.

Neem contact op