a.s.r. Nederland

Verhuisverhalen met Shelly

Hoe positioneren we a.s.r. als meest duurzame verzekeraar?

a.s.r. streeft ernaar de meest duurzame verzekeraar van Nederland te zijn. Content kan hierin een aanzienlijke bijdrage leveren. Het merk en de verschillende business lines hebben hier elk hun eigen invulling aan gegeven. Aan ons de vraag om een overkoepelende content- en mediastrategie te ontwikkelen om de content coherenter en onderling versterkend te maken.

#videoserie #mediastrategie #contentstrategie #mediapartnership #gamification

Oplossing

We ontwikkelden een overkoepelend en geïntegreerd construct voor de particuliere markt van a.s.r., met life-events als centraal thema. Grote veranderingen maken financiële beslissingen over nu, later en altijd urgent en belangrijk. Life-events zoals trouwen, samenwonen, van werk veranderen, geboortes, sterfgevallen, scheidingen en erfenissen worden heel zichtbaar bij verhuizingen. Verhuizen markeert de mijlpalen van deze life-events. Denk er zelf maar over na: hoe vaak ben je verhuisd en waarom?

Met dit inzicht creëerden we een aansprekend hub-contentformat: Verhuisverhalen met Shelly. Hierin leidt Shelly Sterk je door de verhalen achter de "Te koop"-borden. In elke aflevering belichten we een life-event en de impact ervan op je financiële situatie, je vitaliteit en de duurzame keuzes die je kunt maken.

Voor de targeting van de juiste doelgroepen, ontwikkelden we een uitgebreide mediastrategie. Via een mediapartnerschap met RTL Nieuws verspreidden we de video's over de RTL-kanalen en zetten we social media, display en YouTube pre-rolls in om de video's te promoten. Deze promoties genereerden verkeer naar de a.s.r.-website over de relevante life-events.

Om de hygiëne-content te structureren, ontwikkelden we ook een contenthandboek, inclusief taalconstruct, beeldtaal en formatbundeling. Daarnaast ontwikkelden we een interactief SEO-document om de content te optimaliseren.

Resultaat

De campagneresultaten hebben alle verwachtingen overtroffen. De video's kregen meer dan 875.000 weergaven, met een aantal quality views dat 454% boven de prognose lag. De gemiddelde kijktijd bedroeg ongeveer 3 minuten, en we genereerden maar liefst 200.000 clicks naar de a.s.r.-website. Dit enorme succes resulteerde in de ontwikkeling van twee nieuwe afleveringen!

Met dank aan #ShellySterk #asrNederland #RTLNieuws #Videohelden

38 mioImpressies
875kQuality views
200kKliks naar de a.s.r. website

Meer mooi werk

Meer weten?

Kijken wat voor bijzondere content- en mediastrategie we voor jou kunnen creëren? Neem dan contact op met Nannie. We gaan graag voor je aan de slag!

Neem contact op