Door corona in 2020 en 2021 werden veel huwelijken uitgesteld, waardoor het 2022 een explosie aan uitgestelde huwelijken moest opleveren. Met een verwachting van 100.000 bruidsparen en een potentieel bereik van tien tot twaalf miljoen bruiloftsgasten, zag WE Fashion volop business-kansen. Met de vertrouwde missie: ‘design to connect’, sluit het claimen van het trouwseizoen naadloos aan bij het DNA van WE Fashion. WE profileerde zich daarom als dé vertrouwde stylingpartner voor elk type bruiloft en dresscode. En niet alleen voor de bruiloft zelf, maar ook voor alle gelegenheden daaromheen, zoals een vrijgezellenfeest en huwelijksreis. Wij werden ingeschakeld om de mediastrategie van dit 'liefdesproject' te creëren en uit te voeren.
We hebben aan de hand van het gelaagde see, think, do, care-model een variatie aan middelen en KPI’s vastgesteld:
See: Het versterken van de brand awareness door middel van emotionele ‘love’ priming. Dit houdt in dat we gezocht hebben naar de mediacontext die met liefde te maken heeft zoals programma’s als ‘Married at first sight’, ‘Say yes tot the dress’ en verschillende romcoms op Net 5. Zo hebben we gezorgd voor een zo hoog mogelijk uniek bereik met voldoende crossmediale contacten.
Middelen: TV-spots, TV Billboarding (dit programma is mede mogelijk gemaakt door WE Fashion), (digital) out of home (OOH) (buitenreclame), lange reclamefilms in de bioscoop, digitale video en social media.
Think: Verdiepen van de campagnepropositie en merkperceptie/imagostatements verhogen.
Middelen: Native artikelen (advertorials; ingekochte tekst met natuurlijke sponsorvermelding), brand stories (social posts in een nieuwomgeving), branded podcast (een podcast in samenwerking met LINDA.: ‘wat is daarop uw antwoord?’) (link), ‘bridal’ niche media (media die alleen over trouwen gaat zoals websites als ‘theperfectwedding.nl’ en magazines, beurzen), social ads en social posts, nieuwsbrieven & VIP store shopping experience (met een persoonlijke stylist trouwkleding advies op maat samenstellen).
Do: Maximaliseren van traffic naar wefashion.com die helemaal op het thema was ingericht, en conversies.
Middelen: Social performance advertenties, SEA, shopping ads.
Care: Bewaken en laten groeien van het aantal WE=ME members. Deze members krijgen voordelen bij toekomstige events en aankopen bij WE Fashion.
Middelen: Nnieuwsbrieven, event mailings en on site meldingen.
Het campagneresultaat overtrof alle doelstellingen. De totale omzet was met maar liefst +45 indexpunten gestegen ten opzichte van dezelfde periode ervoor! Dit is een ROI (Return on Investment) van 34x: een ongekend resultaat! De campagne zorgde ook nog voor een piek in online traffic en overtrof daarmee in de campagnemaanden 2021 - wat al een jaar was met hogere online traffic door corona. Het was een feestelijke tijd waarin we vaak hebben kunnen proosten om alle successen te vieren.
Gouden Cross Media Award
Samen met WE Fashion hebben we de gouden Cross Media Award 2023 in de wacht gesleept voor deze impactvolle crossmediale WE DO-campagne! Uit het juryrapport: “Op verbluffend slimme wijze werd het beste uit alle ingezette kanalen gehaald met een optimale funnel en onvermijdelijk klinkende resultaten voor WE Fashion als gevolg. In de categorie Cross Media Case, waarvoor traditioneel altijd veel cases worden ingestuurd, wint WE Fashion GOUD!". De kers op de taart van een jarenlange samenwerking!
Met dank aan LINDA en WE Fashion.
Kijken wat voor bijzondere mediastrategie we voor jou kunnen creëren? Neem dan contact op met Lennart. We gaan graag voor je aan de slag!