Kleertjes.com is het online warenhuis voor ouders en kids in de leeftijd van 0 tot 16 jaar. In seizoen 10 van The Voice Kids zijn ze trotse hoofdsponsor en fashionpartner. Aan ons de vraag vanuit Kleertjes om dit nieuwe partnership vorm te geven. Centraal thema van Kleertjes.com is ‘the joy of growing together’. Deze groei wilden we spiegelen aan de groei van de talenten bij The Voice Kids. Daarnaast waren het verhogen van hun brand awareness, het merkimago en de propositiebekendheid belangrijke doelen.
In samenwerking met AdAlliance en IDTV hebben we “Choose your style. Take the stage” als scharnierpunt gebruikt. Het zelf kiezen van je stijl past namelijk bij zowel de deelnemers van The Voice Kids als bij de doelgroep van kleertjes.com. Het branded content-partnership hebben we groots neergezet: van de in-program modemachine tot het winnen van kleedgeld via een brand promotion. Van TVC’s tot billboarding, online content op de socials tot een kleertjes.com capsule-collectie van de vier The Voice Kids finalisten. Hiermee zorgden we voor een 360-graden campagne.
Het jubileumseizoen van The Voice Kids werd goed bekeken. Met gemiddeld meer dan 1,5 miljoen kijkers (leeftijd 6+) had RTL4 ook het grootste zenderaandeel op de vrijdagavond. De onafhankelijke tracking van onderzoeksbureau MeMo2 liet zien dat kleertjes.com gelijk in het eerste jaar de hoogste sponsorbekendheid had van alle merken. Kleertjes.com werd beoordeeld als een goed passende partner van het programma. Ook liet de metingen significante stijgingen in merkbekendheid, merkimago en propositiebekendheid zien. Die waren direct te koppelen aan het sponsorship.
Met dank aan Ad Alliance, IDTV, The Voice Kids, Kleertjes.com, RTL, Scotch & Soda, Retour, Vingino & Like Flo en MeMo².
Kijken wat voor partnership we voor jou kunnen creëren? Neem contact op met onze media director Lennart!